fbpx

Dobre praktyki lekcji online

Dobre praktyki zajęć online

1. Korzystaj ze słuchawek z mikrofonem, nawet takich zwykłych od telefonu.

 

2. Używaj kamery, bo kiedy widzimy się wzajemnie, komunikacja jest dużo łatwiejsza. 

 

3. Zapewnij sobie (lub dziecku) w miarę odosobnione, ciche miejsce do pracy. Zamknij okna, poproś domowników o niewchodzenie do pokoju. 

 

4. Sprawdź przed rozpoczęciem kursu, czy mikrofon i kamera w Twoim urządzeniu działają prawidłowo, a aplikacja, z której będziesz korzystać (np. Skype) jest uprawniona do korzystania z nich. 

 

5. Dołącz do lekcji testowej, którą zawsze przeprowadzamy przed rozpoczęciem kursu online. 

 

6. Jeżeli nie możesz pojawić się o umówionej godzinie na lekcję testową, skontaktuj się z nami indywidualnie. 

 

7. Ustaw swoje imię jako swoją nazwę użytkownika w aplikacji, aby nauczyciel mógł cię bez problemu rozpoznać. 

 

8. Staraj się zawsze logować na lekcję chwilę wcześniej, aby dać szansę sobie i nam, na rozwiązanie ewentualnych problemów technicznych.  

 

9. Nie bój się pytać, prosić o powtórzenie podczas lekcji – zawsze może się zdarzyć chwilowy problem z połączeniem internetowym. 

 

10. Jeżeli pojawi się jakiś problem, nie wahaj się i kontaktuj się z nami! Możesz do nas zadzwonić, napisać mail lub skontaktować się na Skype lub Hangouts. 

MS Teams

Skype

Google Hangouts

FAQ - najczęściej zadawane pytania

Jakie są wymagania sprzętowe, aby podjąć naukę online?
Aby wziąć udział w kursie on-line, musisz mieć dostęp do stałego łącza internetowego oraz komputer z kamerą (lub laptop, iPad, tablet, smartfon). Dla optymalnej jakości rozmów, zalecamy korzystanie ze słuchawek z mikrofonem (mogą być zwykłe do telefonu).

Czy mogę liczyć na pomoc techniczną ze strony szkoły?
Pracownicy biura są dostępni do dyspozycji uczniów i pomagają w rozwiązywaniu wszelkich, pojawiających się problemów. Przed każdą pierwszą lekcją on-line, organizujemy testowe połączenie dla uczniów z danej grupy. Dzięki temu, jesteśmy w stanie rozwiązać wszystkie wątpliwości wcześniej, nie tracąc lekcji.

Z jakich aplikacji korzystamy podczas lekcji?
W prowadzeniu zajęć wykorzystujemy kilka dostępnych aplikacji: MS Teams, Skype, Google Hangouts. Dodatkowo, korzystamy z różnych platform z zadaniami on-line, np. ExpressDigibooks.

Skąd wiemy, że te aplikacje się sprawdzają?
Odkąd całkowicie przeszliśmy na pracę zdalną, sami korzystamy z tych programów, które proponujemy.  Codzienna komunikacja on-line znacznie usprawniła naszą pracę i możemy potwierdzić efektywność ich wykorzystywania.

Czy muszę mieć włączoną kamerkę?
Kiedy widzimy się wzajemnie, komunikacja jest zdecydowanie łatwiejsza. Nauczyciel wyraźnie widzi, kto w danej chwili się wypowiada. Jeśli nie chcesz włączać kamery nie musisz tego robić. Jeśli nie chcesz żeby inni widzieli co jest za tobą możesz skorzystać z opcji rozmycia lub zamiany tła za sobą (dostępne w Skype i MS Teams – o szczegóły zapytaj nas).

Jak wyglądają lekcje on-line?
Podczas lekcji on-line tak jak i podczas normalnych lekcji kładziemy duży nacisk na konwersacje, wykorzystujemy do pracy podręczniki oraz dodatkowe materiały interaktywne i multimedialne. Pracujemy albo na ekranie nauczyciela, albo każdy na swoim ekranie. Używamy wielu gier, portali, książek i filmów żeby urozmaicić nasze lekcje.

Jak wygląda komunikacja nauczyciela z biurem szkoły? Czy zgłaszane są problemy z zachowaniem dzieci na lekcjach?
Nauczyciele mają na bieżąco kontakt z osobami odpowiedzialnymi za organizację kursów, zgłaszają wszelkie problemy techniczne, przekazują uwagi dla rodziców lub proszą o pomoc w wytłumaczeniu niektórych poleceń. Jeśli rodzice przekazują jakieś informacje administracji szkoły to zawsze te informacje trafiają do nauczycieli. Wspólnie staramy się rozwiązać wszystkie problemy które możemy napotkać. 

O czym jeszcze muszę pamiętać przed lekcją?
Pracuj w miarę możliwości, w odosobnionym pomieszczeniu. Nie rozmawiaj z domownikami w trakcje zajęć, jeżeli nie da się tego uniknąć – wycisz swój mikrofon. Staraj się zawsze logować chwilę wcześniej, wtedy dajesz sobie i nam czas na ewentualną interwencję w razie problemów technicznych.
 

Skąd wiemy, że lekcje on-line są efektywne?
Staramy się na bieżąco rozmawiać z jak największą liczbą uczniów po tym jak zaczęli zajęcia online. Przeprowadzamy także anonimowe ankiety wśród naszych uczniów, aby zweryfikować efektywność lekcji i rozwiązać ewentualne problemy. Trzymamy rękę na pulsie i robimy wszystko żeby zajęcia były ciekawe, rozwijające i ambitne.